Bankinformatiepunt in de bibliotheek Tubbergen
FinancieelDe bibliotheek in Tubbergen heeft vanaf nu ook een nieuw Bankinformatiepunt. Men kan hier uitsluitend terecht met algemene bank-gerelateerde vragen.
TUBBERGEN - Het Bankinformatiepunt is opgezet om algemene vragen te beantwoorden. Het is gericht op de doelgroep mensen die digitaal niet echt vaardig zijn en zo moeite hebben om zelf antwoorden te vinden, zoals senioren. Zo zijn er volgens De Nederlandsche Bank zo’n 2,8 miljoen Nederlanders die niet helemaal zelfstandig hun bankzaken digitaal kunnen regelen. Het Bankinformatiepunt is louter bedoeld voor algemene, informatieve vragen zoals over hoe betalen werkt. Het is nadrukkelijk NIET voor persoonlijke zaken zoals het openen van een rekening, afsluiten van een lening of het uitvoeren van een betaling. Hiervoor moet men toch echt bij de eigen bank zijn. Het informatiepunt is nu op proef opgezet, later zal blijken of dit een voortzetting krijgt.
Praktische informatie
Het Bankinformatiepunt is elke dinsdag van 14.00 tot 16.00 uur en op donderdag van 09.00 tot 20.00 uur geopend. Men is zonder afspraak welkom, maar een afspraak maken kán wel, via 0546-61 536 of info@bibliotheektubbergen.nl