<p>De boodschap: in Twente ben je snel op je vakantiebestemming!</p>

De boodschap: in Twente ben je snel op je vakantiebestemming!

Campagne: ga op vakantie in Twente

Het zal de lezer niet ontgaan zijn de afgelopen tijd: op vakantie gaan naar het buitenland brengt tegenwoordig wat hinder met zich mee. Schiphol is overbelast en reizigers staan niet zelden langer in de rij dan dat ze in het vliegtuig zitten. Marketing Oost ziet dan ook goede kansen om Twente te promoten als vakantieregio.

TWENTE - De perikelen op de luchthaven zijn voor de marketing-mensen in onze hoek van het land ook een leuke kans. Want, zo blijkt uit de NBTC-vakantiesentiment peiling afgelopen maand: ruim 41 procent van mensen moest hun zomervakantie nog boeken. Reisorganisaties vrezen dat de aanhoudende problemen op de landelijke luchthaven mensen ervan zouden kunnen weerhouden om een verre reis te boeken. 

Twente Marketing speelt met een nieuwe campagne in op deze ontwikkelingen. Zij hopen last-minute boekers te overtuigen om voor een vakantie in Twente te kiezen. Onze regio is voor veel mensen slechts een uurtje reizen. Je bent dus al snel op je plaats van bestemming. Uit onderzoek blijkt dat maar liefst 73% van de Nederlanders vindt dat er in Overijssel nog veel te ontdekken valt (bron: imago-onderzoek 2021, MarketingOost). Dat maakt Twente tot een interessante bestemming om de last-minute boekers te overtuigen om voor zomervakantie in Twente te kiezen.

Vakantie wordt sinds corona door Nederlanders steeds korter voor vertrek geboekt, zo blijkt uit onderzoek naar zoek- en boekgedrag van vakantiegangers. Gebiedsmanager Quirine ter Haar: “Ondernemers in de vrijetijdssector geven aan dat zij met name op de doordeweekse dagen én in de zomervakantie nog plek hebben. Zowel de campinghouder als de hotelier geeft dit signaal af. Een vakantie boek je met name om weer even tot jezelf te komen, waarbij de verandering van omgeving een belangrijke rol speelt. De afgelopen jaren is gebleken dat dat net zo goed in Nederland kan. Daarnaast helpen we ook nog eens Schiphol door last-minute boekers te overtuigen om deze zomer voor een bestemming dichtbij huis te kiezen.”

De pandemie had voor regio’s als Twente een positieve ontwikkeling qua toerisme: meer mensen bleven dichter bij huis en ontdekten zo ook het moois dat Twente te bieden heeft. Zoals een rijk cultureel aanbod, in combinatie met de natuur en ruimte. Zo ontdekten volgens Ter Haar met name de wat jongeren, hoogopgeleide gasten de kwaliteit van Twente. Een doelgroep die zij graag de komende jaren vast willen houden. De afgelopen jaren werden al geregeld campagnes gehouden om aspecten zoals de rust, wellness, gemoedelijkheid en de mooie streekproducten uit Twente onder de aandacht te brengen bij een breder publiek.

Meer berichten