Afbeelding

Bladkorven geplaatst in Tubbergen

Algemeen

TUBBERGEN - De gemeente Tubbergen plaatst momenteel weer bladkorven in de diverse kernen. Inwoners kunnen hier afgevallen bladeren in gooien, afkomstig van de bomen in de openbare ruimte. 

De insteek is dat we zo de straten sneller bladvrij kunnen maken, wat onder meer goed is voor de verkeersveiligheid. Nat blad is glad, weet de fanatieke fietser. De gemeente benadrukt dat er alleen maar bladeren in mogen, dus geen andere soorten groen- of zelfs restafval. Bij misbruik haalt men de bladkorven weer weg, zo waarschuwt de gemeente. De ingezamelde bladeren krijgen ook een nieuwe bestemming. Zo wordt dit gebruikt voor duurzame bemesting via bokashi. Hiervoor is het wel belangrijk dat er alleen takken in zitten, geen ander groenafval.

Afbeelding
Restaurant Watermolen Bels dicht na overstroming 20 jun, 13:14
De optocht was eerder ook een mooie publiekstrekker.
Cultuur Historische Optocht is terug! 17 jun, 11:48
Iedere vader geeft op zijn manier invulling aan het vaderschap.
Column Kaatje Knip: Goede vaders gezocht! 17 jun, 11:18
Een trotse veldwerker Jan Mensink brengt een kalfje in veiligheid. (Foto: Anton Schrijver)
Elf reekalfjes in veiligheid gebracht door de Vogelwerkgroep 17 jun, 08:43
Afbeelding
Langer werk aan Kloosteresweg 16 jun, 15:57
Afbeelding
Eerste weefdriedaagse bij boerderij Harbrinkhoek 11 jun, 15:11
Ursula Bekhuis heeft op 3 juni afscheid genomen. (foto: Foto: Ruud Dilling)
Wethouder Bekhuis neemt afscheid 11 jun, 12:12
Afbeelding
Fietsroute Toont Talent 2: kunst, natuur en historie in Tubbergen 11 jun, 10:10